کي‌روش: رسيدن به يک‌هشتم فوق‌العاده است

 

کارلوس کي‌روش تأييد کرد که در انتخاب گروه 23 نفره از بازيکنان براي رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل مشکل دارد. سرمربي تيم ملي ايران با کمبود بازيکن باکيفيت روبرو است اما از تعيين هدف‌هاي بلندپروازانه منصرف نشده است. هدف کي‌روش اين است که از مرحله گروهي رقابت‌هاي جام‌جهاني صعود کند. ايران که در گروه F مسابقات قرار دارد، با تيم‌هاي آرژانتين، بوسني و هرزگوين و نيجريه بازي دارد.

وي در کنفرانس «Speak Football» که در ليسبون برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما اين است که به دور دوم صعود کنيم. من مي‌دانم که اين هدف بلندپروازانه‌اي است اما اين پيام را باور ندارم که ما براي يادگيري به جام‌جهاني مي‌رويم. اين تيم بايد قبل از جام جهاني تعريف شده باشد. تنها نتايج خوب مي‌تواند نارضايتي از تيم را از بين ببرد. اگر نتوانيم چنين نتايجي بگيريم، تيم نتوانسته به تعهداتش عمل کند. با ماه‌ها تلاش به تيمي منجسم دست پيدا مي‌کنيم و اين پيغام و ارزش را منتقل مي‌کنيم که هر بازيکني نقش مهمي در تيم دارد. سپس نقش استعداد و شخصيت مطرح مي‌شود. تمايلات تيمي بايد فراتر از ارش‌هاي فردي باشد.

سرمربي پرتغالي از سختي اين رقابت‌ها آگاه است و گفت: تيم از لحاظ ساختاري آماتور است و تجربه بين‌المللي عامل مهمي براي حضور در جام جهاني است. با حريفاني روبرو خواهيم شد که بازيکناني دارند که تجربيات فراواني در رقابت‌هاي بين‌المللي دارند اما ما در رقابت‌هاي مقدماتي از جهنم عبور کرديم و مي‌خواهيم در جام‌جهاني از بهشت بگذريم. رسيدن به يک هشتم نهايي فوق‌العاده است.

کي‌روش ادامه داد: هدفي غيرواقعي براي رسيدن به دور دوم رقابت‌ها تعيين کرده‌ام اما اين تنها زباني است که مردم به عنوان يک هدف فوتبالي در ايران متوجه مي‌شوند. بايد اين پيغام را منتقل کنيم تا بازيکنان بدانند براي چه در جام‌جهاني هستند و براي اين هدف جانفشاني کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 / 1 / 1393برچسب:, | 20:40 | نویسنده : محمد جواد ملائی |